neděle 1. března 2015

I ship it!

aneb ano, jde být ve vztahu se vztahem...

Zdravím vás všechny, kteří se pravidelně a rádi prokousáváte mými slovními průjmy a doufám, že se vám tento článek bude líbit:). Slíbila jsem ještě několik informačních článků, tento je jedním z nich. Budu v něm mluvit o svých oblíbených fiktivních i skutečných párech, osvětlím nějaké pojmy a doufám, že po přečtení článku budeme mít všichni ve všem jasno. Začnu pár věcmi, které se mě jakožto shipperky týkají:
  1. Ohledně párování jsem velmi otevřená, akceptuji téměř cokoliv a nikdy žádný pairing neurážím.
  2. Pokud se chcete k páru vyjádřit, fajn, ale vyvarujte se přímo urážlivých vzkazů. Nikdo po vás nechce abyste dotyčný pár shipovali, ale akceptovat byste ho rozhodně měli.
  3. Pokud vás pohoršuje homosexuální tématika tak nevím co tu ještě děláte-
Tak, to bychom měli. Teď tedy co je to vůbec tvz. "ship"? Mnozí z vás si řeknou, že je to anglické slovo pro loď. No, to sice možná je, ale ve světě fandomů je to výraz pro "pár". Tudíž "shipovat" znamená "párovat". V shipování se sexualitě meze nekladou, takže se občas může stát, že budete trochu úchylnější než obyčejní lidé. Párování mužů s muži, žen s ženami, párování sourozenců a všech forem života je v životě shippera denním chlebem. Také by vám měli být známe nějaké pojmy předtím, než se pustím do vyjmenovávání samotných párů:
  • OTP - One True Pairing, aneb váš úplně nejoblíbenější pár. V praxi to funguje tak, že jakmile vidíte nějaký sebemenší náznak vztahu mezi vaší oblíbenou dvojicí, váš tlak vylétne do astronomických výšin, začnete žvatlat nesrozumitelné pojmy, vydávat neidentifikovatelné zvuky a kroutit se do poloh o kterých jste neměli ani tušení, že existují. Je to jako, kdybyste byli ve vztahu se vztahem. Přesně takhle to funguje.
  • BROTP - Best Friends OTP, aneb vaši nejoblíbenější kamarádi. Chcete aby se stýkali, byli spolu, ale nevzešlo mezi nimi žádné romantické pouto? Pak je to vaše BROTP. Příznaky nejsou tak silné jako u OTP, ale také to s vámi může rozhodně zamávat.
  • NOTP - Prostě dvojice u které byste si raději vyškrábali oči, než akceptovali to, že jsou spolu. je to jednoduché.
  • Canon - Když je vztah naprosto reálný a skutečný. Např shipuji Sherlocka Holmese a Johna Watsona - vztah není canon. Shipuji Johna Watsona a Mary Watsonovou - vztah je canon.
To bylo asi vše podstatné, teď už se vrhneme na to, co shipuji já. Rozhodně nebudu vypisovat všechny své shipy, protože jak jsem již zmiňovala, ohledně shipů jsem velmi otevřená, tudíž by to bylo nadlouho. Rozhodla jsem se vypsat svých TOP 5 hetero párů, TOP 5 homo páru, dvě BROTP  pak jako malý bonus, své tři nejoblíbenější sourozenecké dvojice.

TOP 5 hetero párů:

1. Whouffaldi - aneb 12. doktor a Clara Oswaldová z Doctora Who. Bože, tito dva mi dodávají tolik, ale tolik feels! Nemůžu, doopravdy nemůžu. Tato dvojice mě nejednou dohnala k slzám a všichni musíme uznat, že jsou spolu k sežrání.

   2. Hayffie - což jsou Haymitch Abernathy a Effie Trinketová z Hunger Games. Tito dva se k sobě prostě hodí a tečka! To jak se Haymitch na Effie dívá asi nebude náhoda. Prostě to shipuju a konec:D

3. TenRose - Aneb 10. doktor a Rose Tylerová. No upřímně, kdo by tyhle dva neměl rád. Jsou si prostě souzení a jejich láska byla tak tak tak velká! Kdo Doctora Who viděl, tak ví jak to s nimi dopadlo a bože! Jejich láska mi nejednou provětrala slzné kanálky.

4. Whouffle - 11. doktor a Clara Oswaldová z Doctora Who. Vím, že mé hetero shipy jsou převážně z Doktora, ale všechno ostatní co znám je prostě strašně homo. Ach jo, tito dva jsou ten nejroztomilejší pár jaký znám. To jak se na sebe dívají, jak o sobě mluví. No je to prostě ňuchňaté:3

5. Dramione - Tenhle ship je sna můj první ship vůbec. Samozřejmě se jedná o Hermionu Grangerovou a Draca Malfoye z Harryho Pottera, Počítám s tím, že tohle viděl téměř každý, takže to nemusím moc okecávat. Mě se k sobě prostě strašně hodí, no matter what:D

Tak to byli mé úplně nejoblíbenjší hetero páry, samozřejmě by jich tu mohlo být mnohem víc, ale o tom zase někdy jindy:)

TOP 5 homo párů:

1. Johnlock - Sherlock Holmes a John Watson ze seriálu Sherlock BBC. Tento ship je považován za prapůvodce shipování vůbec, protože i v dobách A.C Doyla se Johnlock shipoval. Já ty dva prostě zbožňuji, mohu hrdě říct, že právě oni jsou mé ultimátní OTP a vždy budou. I v tom seriálu je vidět jak to mezi nimi jiskří. Na tento pairing jsem četla mnoho skvělých povídek a viděla plno skvělých fanvideí a fanartů.
2. Thilbo Bagginshield - Aneb Bilbo Baggins (Pytlík) a Thorin Okanshield (Pavéza). Já vím, já vím. On je trpaslík, on je hobit, Tolkien by byl znechucen je to zvrhlé a bla bla bla bla bla. Nezájem. Tečka. Já ty dva spolu naprosto zbožňuji, to jak se Thorin dívá na Bilba mě vždycky přivede na hříšné myšlenky. Shipuju je až na smrt a kdo viděl Bitvu pěti armád, tak ví, že to myslím do slova. Díky tomuto páru jsem prolila kýble slz, ale o to je můj vztah k nim intenzivnější.


3. FrostIron - Iron Man, alias Anthony Stark a Loki Lauyfeyson. On je dobrý superhrdina a on je asgardksý bůh lží a podvodu. Oba dva jsou geniální, drzí a umí se pořádně naštvat. Jejich vztah je na Urban Dictionary vysvětlen jako sex, angst and sass a nikdo to nikdy nevysvětlil lépe. Na tento ship se nedají psát slaďoučké povídky, jsou většinou pěkně depresivní a silné. Přesto jsem na tento pár četla nejlepší fanfiction jaké jsem kdy zažila.

4. Andley - Zpěvák skupiny Black Veil Brides Andy Biersack a její basák Ashley Purdy. Jsou spolu naprosto, totálně, stoprocentně čtyřprocentně k sežrání a nikdo mi to nevymluví. Nic proti jejich skutečným přítelkyním nemám, ale stejně si myslím, že by jim to víc slušelo spolu. Fanfiction na tento pár také neměly chybu.

5. Drarry - Můj první homo ship vůbec. A kdo jiný by to mohl být, než Harry Potter a Draco Malfoy. Oni dva spolu prostě měli skončit a tečka. Hodí se k sobě tak šíleně moc, že už to ani víc nejde. Na povrchu se tak šíleně nenávidí, ale uvnitř po sobě jistě touží. Tenhle pár je opravdu globální záležitost a já ho rozhodně shipuju až za hrob:D

Ták, tohle bylo poněkud vyčerpávající, nicméně ať to máme za sebou, jdeme se vrhnout na mé nejoblíbenější nejlepší kamarády!

TOP 2 BROTP's

1. Amy Pondová a Rory Williams/ 11. Doktor - V tomto BROTP hrají roli tři postavy, myslím si, že nemusím moc dlouho vysvětlovat, jako moc manželé Pondovi jsou doktorovi kamarády, nebo ano? Kdo seriál viděl, tak ví jak to mezi nimi bylo. Vztah téhle trojky bylo nejlepší přátelství jaké jsem kdy měla tu možnost vidět.

2. Harry Potter/Hermiona Grangerová - Hodně lidí je shipuje, já vím, neříkám že já ne, jenom si myslím, že jejich kamarádství je silnější než by kdy mohl být nějaký vztah mezi nimi. Hermiona Harryho už tolikrát vytáhla v bryndy, on by bez ní byl naprosto namydlený a ona bez něho také. Perfektně se doplňují, rozumí si beze slov, svěřují si svá tajemství. Takhle by mělo kamarádství vypadat.

A teď už konečně...

 mí tři nejoblíbenější sourozenci

1. Bratři Holmesovi - Mycroft a Sherlock Holmesovi. Jejich vztah je jedním slovem brilantní. Jejich sourozenecké hádky jsou k nezaplacení, ale i tak vás přímo do očí bije jak moc jim na sobě záleží a jak se mají rádi. Jeden z nich má pod palcem britskou vládu, druhý je soukromým detektivem a detektivním poradcem. Miluji je jako brášky a občas bych je samou láskou uňuchňala.


2. Weaslyovi - Ginny, Ron, Fred a George Weasleyovi. Zkrátka ti, co jsme zažili v Bradavicích a nebudeme počítat Percyho, protože Percy je Percy. Jejich vztah je čistě sourozenecký, to jak se Ron až přehnaně stará o Ginny, to jak ona mu to nežere. Potom tu také máme geniální dvojčata, která musí milovat úplně každý. DOKONALÁ rodinka:D

3.  Murthagh a Eragon - Třebaže je nejspíše většina nebude znát, jsou to bratři z Odkazu dračích jezdců, kteří mají společnou jen matku. Jejich vztah je vyhrocený, dlouho ani netuší o tom, že jsou bratři. Jejich vztah si doslova a do písmene projde ohněm. Dopade to s nimi všelijak, ale jedno je jisté. Rozhodně je mám moc a moc ráda.


A jsme u konce. Byla to fuška a pokud jste to dli až sem... no máte u mě mé uznání a imaginární lízátko:D
Tento článek mi zabral celé odpoledne, tak doufám, že to stálo za to.
Doufám, že jste si článek užili a že se líbil a hlavně doufám, že v něm nebylo moc chyb, protože ke konci už se mi doopravdy motaly prsty na klávesnici:)
Mějte se krásně, 
Wretched Angel.

2 komentáře:

  1. Dramione je super.. Ale Johnlock vede na plné čáře.. <3 Jinak dobře sepsané

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuji:)
      Rozhodně si tvého komentáře vážím a ano, máš pravdu. Johnlock prostě vede<3

      Vymazat